onsdag 24 februari 2010

Planer?

Jag har planer.
För framtiden kanske..?
Jag ska bli en aningen bättre på att ha självdiceplin och bättre på att leta och få inspiration.
Vi snackar hår. Frisyrer. Looks.
Det är ju det här jag brinner för.

Skrev nyss till en tjej att jag gärna fixar frisyrer innan utgång tex.
Då slog det mig, det är ju det jag vill göra.
Javisst att jag ville lära mig att klippa och färga och allt som har med frisör att göra,
men det är det här jag vill bli bäst på.
Jag vill bli stylist.
Både hår,smink och kanske även kläder..

Jag vill göra reklam för mig själv,
frilansa? Sälja mig själv som företag och göra frisyrer.
Frilansa för fotograferingar?
Det är det här jag brinner för, att göra tuffa, roliga frisyrer.
Inte att klippa en lugg och toppa toppar..


Vart upp och ner ett par dagar om allt, jobbet rättare sagt.
Att det går sakta och jag känner mig sämst.
Men jag måste komma ihåg att jag inte vill jobba som frisör.
Jag vill kunna det, men inte det jag vill bli bäst på.

Nu känns det bra. Jag tror jag har fått tillbaka min gnista.
Girls, and boys ofc, säg till när ni vill ha en snygg frisyr- I'll be there.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar