lördag 11 juli 2009

on the road

Nu sitter jag igen på en swebusexpress buss..
Och den här gången är jag
påväg ner till Kalmar.
Åkte strax efter 8 i morse och utan att ha sovit inatt är jag relativt pigg..
så pigg som man kan vara kanske man kan säga..?
Första anledningen till att åka ner var min kusin som skulle
fira att hon fyllt 30,
men nu är den festen i stort sett
inställd pga sjuka barn..
I min släkt kryllar det av barn..
Och som de som känner mig vet så
gillar jag inte barn.
Bara vissa. Men det är få.

Så vad gör man på en buss i över 5 timmar..Själv?

Pratade massor med J innan han somnade. Mys.
Jag somnade, tills busschauffören tydligen tyckte
att det var viktigt att dela med sig
om att det stod två älgar vid vägkanten till höger om oss,
och han var därför tvungen att dela med sig av det i högtalarna..
Javisst, vem vill inte se älgar?
För vi bor ju inte i sverige..
Spännande!

När jag kommer fram möts jag av min kusin Hanna och antagligen min syster
som just nu är påväg till samma ställe fast hon från
Köpenhamn och jag från Stockholm.
Det blir ett snabbt besök eftersom vi åker hem redan i morgon.
Så i morgon blir det buss, igen, själv.. I över 5 timmar.
Dreadsen är tunga och är i en stor knöl på huvudet.

Har hört folk bakom mig som snackat om mitt hår..
Är det verkligen
så exotiskt med dreads?
Tydligen gillar vi svenskar att glo på varandra,
och såklart titta på älgar. Spännande.
Jag ska roa mig med något istället för att försöka skriva ett bra inlägg här
i min skitblogg.

Jag ser fram emot dagen och hoppas det jag ska göra utöver att träffa släkten går bra.
Jag tror jag kommer få en bra kväll, och även en bra dag i morgon.
Efter den hemska bussresan ska jag till J, och där stannar jag några dagar.
Det kommerm bli awesome.

1 kommentar:

  1. hahahhahaha åt det där med älgarna! haha asspännande :'D och såklart att dreads är JÄTTEEXOTISKT! suck på människor alltså :(

    SvaraRadera