tisdag 25 augusti 2009

vet inte riktigt..

Hur det blir med en till blogg, eller om denna ska bli en typ av
privat/frisör blogg. Alltså vad jag gör i skolan osv.
Får många många frågor från olika håll så vore skönt att skriva om det
och för er att läsa, och nu tror jag att man ska kunna kommentera utan
problem! Så do it

Idag i skolan hann vi med mycket, det känns inte som första riktiga skoldagen
för vi har hunnit med så otroligt. Det är så sjukt intensivt!
Men visst, ska vi vara klara för trainee om 5 månader så måste det gå undan.

Vi har fått våra grejer, det jag äger, dvs saxar, kammar,borstar etc.
Och de sakerna vi får låna, vilket är för det mesta olika borstar.
Så idag fick vi göra det första praktiska, en uppsättning.
Jag vet att jag har tänkt "frisör måste vara lätt" och att det ser så lätt ut,
men snacka om att det är mycket teknik och absolut inte lätt!
Inget riktigt speciellt men såklart var jag tvungen att fota, som i stort sett
alla andra också gjorde. Det kommer jag fortsätta med, alltid kul att ha!
(ursäkta den otroligt hemska mobildbilden)


Imorgon har jag ingen aning vad vi ska göra,
tyvärr så får vi inte veta det i förväg verkar det som..
Men som sagt, första riktiga skoldagen och det känns som om vi gått längre än det.
Men det känns som om jag har hittat rätt

Nu ska jag tvätta ur hårfärg, tagit ur dreadsen ikväll och färgar nu.
Men i morgon efter skolan ska jag till L och fixa i dem igen.
Så ikväll ska jag njuta.

1 kommentar:

  1. vad bra att det känns rätt och bra :3 jag ringer nog imorgon, om jag får tid, men det ska jag nog kunna klämma in. imorgon ska vi börja på riktigt typ, eller vi ska fota iaf.

    hoppas du tog kort på frillan när du tog ut, haha. PUSSSS saknar dig som faaaan :*

    SvaraRadera