torsdag 14 maj 2009

Abort

När jag stod och fixade min gröt var radion på P3 och en man, Ulf, hade ringt in och det hela handlade om aborter. Den fria aborten vi kan göra i sverige. Och jag kände redan när jag hörde vad han hade att säga att det här kommer göra mig irriterad! Och jag hade så rätt så rätt.. 
Hon som leder programmet frågar honom frågor som då har med abort att göra, om det är en olycka, att tex kondomen går sönder ska man skylla sig själv då? Om man verkligen INTE vill ha barn osv osv. Människans svar låter ungefär såhär, att kvinnan får skylla sig själv.. 
"Kvinnan? Jaha, men hon ska alltså trycka ut en unge hon inte vill ha?" 
"Ja, det är ju det kvinnan är gjort till att göra. Föda barn"
Vad äre människan sitter i radio och säger!? Jag blir så sjukt irriterad så det finns inte!!
Jag lyssnade klart på den uppenbara idioten och som tur var var samtalet nästan i sitt slut. 
Jag hade nog kört in i gaffel i örat på mig själv om han hade fortsatt med sitt dåliga resonemang.

1 kommentar:

  1. VILKET JÄVLA NÖTHUVUD! blir också arg. om kvinnor bara är till för att föda barn så skulle män lika gärna vara som maskar, att de kan para sig med sig själv och föda barnen själva!!! haha jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det. det lät nog bättre i mitt huvud. hahaha.

    SvaraRadera