onsdag 17 juni 2009

vuxen nu?

Jag satt och pratade med min syster om allt och inget,
eftersom hon bor just nu i Köpenhamn som ni vet så pratar vi vissa kvällar,
och då blir det massor. Pratade om körkort och nya jobbet.
Och då berättade jag om det som slog mig i morse när jag åkte till jobbet.
Jag kör bil, till jobbet! På en vecka hände allt, har jag börja blivit vuxen nu?
På morgonen äter jag gröt och läser DN och lyssnar på p3's nyheter samtidigt..
Är jag påväg att bli vuxen och tråkig?
Vad är detta? Till och med så att jag vill åka ner till kusinen som firar 30 år.
Fast det kommer vara fullt med småbarn och dryga människor..
Tur i alla fall att jag och syrran har en deal, att när någon av oss blir tråkiga, alltså vuxna,
då får den andre slå den. Det är bra tycker jag. Vi kör på den dealen hela livet.

Jobb idag och idag insåg jag att Statoil är ett bra jobb för mig,
inte alls samma sorts stress som på hotellet då man sprang alldeles för mycket
för att jag skulle tycka det är kul. Men Statoil är bra, inte lika mycket spring
och den stora skillnaden är ingen disk att plocka!
Jag gillar att vara social, och ha ett service jobb,även fast jag måste servera korv..
Idag tog jag till och med i en korv som skulle slängas, tog i den, otroligt..
Helt slut är jag och i morgon jobbar jag ett par timmar igen, så I need some sleep.

1 kommentar: